Supporta det svenska landslaget

Oavsett hur det går så finns det en anledning att supporta det svenska landslaget i fotboll. Damer som herrar, alla är värda att få support från oss som älskar fotboll. Genom åren så har vi fått se fantastiska fotbollsspelare i de båda landslagen. Åren går och nya spännande spelare kommer och får våra hjärtan att stanna till för en stund då det blir så där extra spännande under olika matcher.Olika landslag ger oss olika upplevelser. Det finns år då det svenska landslaget ger oss fantastiska minnen. Det var 1908 då OS skulle gå av stapeln i London som Sverige började planera för ett landslag i fotboll. Sedan så har framgångarna varit skiftande för herrlandslaget. Trots motgångar så har supporters visat vilka man hejat på. Vi köper gärna matchtröjor och annat under stora arrangemang som OS och VM. Klart är att man hejar på extra då det går bra för våra landslag.Det senaste i stapeln av arrangemang är VM för damer som utspelar sig i Frankrike. Det är det åttonde världsmästerskapet som damlandslaget ställer upp och de har tidigare visat sig starka nog att ligga i toppen av alla de lag som ställer upp. Under en månad mellan den 7 juni och 7 juli 2019 så går alltså VM för damer av i Frankrike. Matcherna spelas i Lyon och Parc Olympique Lyonnais, Paris och Parc des Princes, Nice och Allianz Riviera samt Montpellier och Stade de la Mosson.