SHL 2014-2015

Linköping HC hade ett ganska tungt år i seriespelet 2013/2014 och slutade på en nionde plats i grundserien. I slutspelet gick det däremot bättre och LHC blev klart för kvartsfinal efter att ha spelat Play In mot MODO som de vann med 2-0 i matcher.Där väntade Frölunda HC som hade tagit en stabil andraplats i grundserien. LHC var nederlagstippade, men efter en hård matchserie som inte avgjordes förrän i den sjunde matchen, vann LHC borta i Scandinavium med 2-0 och matchserien med 4-3.I semifinalen väntade Skellefteå AIK och där tog SHL-säsongen slut för LHC då de föll med 1-4 i matcher. SAIK hade varit det bästa laget i grundserien och skulle senare även krossa Färjestad BK med 4-0 i finalserien.

2224454-linkoping-hc-logga-pa-hockeytroja

Satsa pengar på hockey

De två senaste årens vinnare Skellefteå AIK hålls som ganska höga favoriter även kommande säsong, även om de har blivit av med en del av sina bästa spelare, däribland Jimmie Ericsson som lämnar klubben för spel i KHL. LHC kan inte riktigt räknas som en outsider och får odds på drygt 10 gånger pengarna får anses vara bra. En slant på att Linköping tar hem SHL kan mycket möjligt ge en ordentlig vinst. Är du en av de som hört talas om att vinna pengar på hockey men inte riktigt vet hur man gör kan kolla upp mer information på internet. Det finns många hemsidor som ger ut bra och användbara speltips.

Kommande säsong

Då LHC avslutade säsongen starkt och lyckades ta sig till semifinal finns förhoppningen om att säsongen 2014/2015 ska bli bättre, även under grundserien. Nyförvärv som förhoppningsvis ska visa sig vara lyckade är bland annat målvakten David Rautio som senast spelade i Luleå. Han har som senior även spelat för bland annat Oskarshamn och norska Lillehammer. En som förstärker på forwardsidan är Broc Little. Förra säsongen spelade han i AHL-laget Springfield Falcons, men avslutade säsongen med Jokerit i Finland.