Mästarlaget Linköping

Programmet för 2017 års damallsvenska är klar och 2016 års vinnare Linköping inleder den 16 april genom att spela mot Limhamn-Bunkeflo. Mästarlaget har kvar sitt starka försvar men det har skett ett par avhopp som kan påverka laget negativt. Det spekuleras i om det kommer ett nyförvärv i form av en ung talang från Finland och om hon ska kunna ersätta de avhopp som laget haft. Det kommer att bli svårt att behålla titeln även om chansen finns. Dock kommer segern inte att vara lika klar som den var förra året.

Herrallsvenskan Norrköping

Hur kommer det att gå för Norrköping i Allsvenskan 2017? Man hoppas kunna knipa förstaplatsen i år, och med flera nyförvärv känns det inte helt omöjligt. Efter en mycket bra säsong 2016 då man gjorde bra ifrån sig är nu siktet inställt i år på att knipa förstaplatsen. Även om de flesta prognoser talar för en andra- eller tredjeplats är målet förstaplatsen.Att välja tre islänningar bland nyförvärven sägs vara ett strategiskt bra val. Islänningarna förstår lätt det svenska språket och de anpassar sig väl i både laget och i staden Norrköping som välkomnar spelarna med öppna armar. Tyvärr ser anfallssidan något för svag ut. Där skulle det behövas extra styrka.

Vad tror du?

Brukar du kunna förutse hur det ska gå i matcherna? Varför inte prova på att betta på de matcher du är mest intresserad av? Det finns många bra svenska bettingsidor där du kan spela på årets säsong.För att lyckas med betting och odds så krävs oftast mer kunskap om lagen eller sporten du ska spela på. Kolla därför in information som nämns ovan med avhopp, nyförvärv eller ny tränare. Det kan vara din nyckel till den stor vinsten.