Fotboll och fantasysport – den nya heta bettingformen

Fantasysport är ett spel som funnits sedan det tidiga 70-talet. Det har alltid varit populärt och spelades från början mellan vänner och bekanta, men spelet har förändrats en hel del i och med att tekniken har utvecklats. Idag spelas dessa spel till största delen online och har blivit ett mycket vanligt sätt att spela på sport.fantasy sports

Börja spela

Är detta något som låter intressant fast du inte riktigt vet hur du gör, kan du börja spela fantasy sportsbetting här. Sajten är helt tillägnad fantasy sportbetting och innehåller massor av information, recensioner och annat matnyttigt för den som vill spela fantasy sports. Det spelar ingen roll vilken sorts sport man är intresserad av att spela, här kan alla få guidning till var de hittar den bästa fantasy sportbettingen.

Hur spelet fungerar

Spelet går ut på att de olika spelarna plockar ut ett lag av spelare inom den sport som man är intresserad av, till exempel fotboll. Oftast har man på förhand kommit överens om någon slags avgränsning, till exempel att det rör sig om spelare från en speciell liga eller turnering. Vanligtvis brukar det också finnas en hel del regler för urvalet av spelarna, så som hur mycket den sammanlagda kostnaden för laget får vara och hur många spelar man ska välja. Ibland bestäms det även hur många spelare som ska väljas till de olika positionerna.Baserat på vilka spelare som man valt till sitt lag så tilldelas sedan de olika lagledarna poäng i enlighet med hur bra det går för laget. Hur bra laget går baseras på hur de individuella spelarna som man valt ut presterar i verkligheten. Det rör sig alltså om verkliga aktiva spelare och matcher som man satsar pengar på. Sedan belönas man på hur stor lyckan man hade i att plocka ihop det perfekta laget.